Середа, 2024-05-15, 07.38
Вітаю Вас Гість | RSS


Сайт Ірини Ткаченко


   
  Кафедра видавничої справи та редагування
       Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В.Винниченка

Цитатник з публіцистики - Навчальний форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Навчальний форум » Публіцистика » Публіцистика й тенденції розвитку світу » Цитатник з публіцистики (Колективний цитатник з публіцистики)
Цитатник з публіцистики
IrenДата: Четвер, 2011-09-15, 15.17 | Повідомлення # 1
Підполковник
Група: Администраторы
Повідомлень: 108
Репутація: 8
Статус: Offline
Цитатник укладений на основі публіцистичних текстів, які пропонувалися студентам для осмислення на практичних та лекційних заняттях.
 
NadiaДата: П`ятниця, 2011-09-16, 11.47 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 6
Репутація: 2
Статус: Offline
Переказуючи іншим моральні засади, концепцію світу, що сприяє наближенню «цивілізації любові», журналіст/публіцист допомагатиме суспільності відкинути все зужите, творити новий світогляд, який має стати воістину світопізнавальним і людинотворчим чинником, вибудувати нову культуру буття.
Лось Й. Д. Публіцистика й тенденції розвитку світу: Навчальний посібник для вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації: У 2 ч. – Ч. 1. – Львів: ПАІС, 2008. – 376 с.
 
NataliaДата: Середа, 2011-10-19, 00.03 | Повідомлення # 3
Майор
Група: Проверенные
Повідомлень: 87
Репутація: 8
Статус: Offline
"Напівреформи, як і напівкохання - речі нереальні, тут або все, або нічого!"
"У часи моєї студентської молодості ходила бака, як завідувач кафедри хірургії професор-генерал Іван Миколайович Іщенко на екзаменах заганяв у глухий кут студентів: "А тепер скажи, чим відрізняється хірург від мавпи?" Бідний студент починав щось мимрити, залікова книжка летіла у вікно, а професор проводжав невдаху словами: "Хірург відрізняється від мавпи тим, що читає художню літературу".
Джерело: Фурманов Юрій. Хто до нас із ножем?.. (Роздуми лікаря про сучасне)

Додано (2011-10-18, 19.32)
---------------------------------------------
"Пацючі перегони - це розплата".
"За перегонами пацюків майже непоміченим залишився вірнопідданський жест групи київських ректорів, які мало не одразу після призначення міністром освіти Дмитра Табачника поспішили висловити йому свою підтримку".
"Особливо дивує, що ректори, виявляється, втомилися від української мови".
Джерело: Панченко Володимир. Час пацюків. Картина майже епічна: вони біжать! / Володимир Панченко // Український тиждень. — 2010. — 9–15.04. — № 14 (127). — С. 14.

Додано (2011-10-18, 23.45)
---------------------------------------------
"Невже краще бути поліцаєм у Чечні, ніж громадянином вільної європейської держави? Невже краще продатися за газ ("за щмат гнилої ковбаси") і навіки зганьбити себе як народ, що, живучи на одній із найбагатших територій, добровільно продав, ніби Ісав, своє право первородства й спалив сам мебе в газовій камері русифікації?"
Джерело: Таращук Петро. Нація рабів / Петро Таращук // Український тиждень. — 2010. — 9–15.04. — № 14 (127). — С. 32.

Додано (2011-10-18, 23.46)
---------------------------------------------
"Три зашморги, котрі душили українську культуру, - великодержавний, котрий душив усіх, колоніальний, котрий душив колонію, і самі українці, котрі вже багато чого блокували хронічною нерозв'язаністю своїх проблем".
"Бо ж, як відомо, цей народ, в силу історичних причин, то спить, то прокидається, а що робити генію? У нього завжди безсоння".
"Адекватне розуміння - це культура спілкування".
"У психології відоме поняття - "звужений стан свідомості".
!Це катастрофа літературознавства - створити стільки псевдонауки".
"З ненависті можна вирватися, з любові ні. Любов приковує".
Джерело: Костенко Ліна. Геній в умовах заблокованої культури / Ліна Костенко // Літературна Україна. — 1991. — 26 вересня.

Додано (2011-10-19, 00.03)
---------------------------------------------
"Футурошок і наростання матеріальних благ викликали в окремих регіонах бурхливе зростання народонаселення. У результаті, враховуючи навіть скромні демографічні показники європейських країн, людство рухається до майбутнього з прискоренням 16 тисяч чоловік на годину (під прискоренням тут ми розуміємо приріст, перевагу кількості народжених над кількістю померлих). Якщо ці темпи приросту збережуться, вже на середину або, максимум, на кінець ХХІ століття кількість живих переважатиме кількість усіх людей, які коли-небудь жили на нашій планеті".
"Зазвичай на могильних стелах писали: «Приєднався до більшості». Ця більшість була основою для вшанування традиції, минулого, досвіду попередніх поколінь. Урівнювання абсолютної кількості мертвих і живих людей може призвести до нігілістичної переоцінки минулого".
Джерело: Кримський Сергій: «Урівнювання абсолютного числа мертвих і живих людей може призвести до нігілістичної переоцінки минулого» / Сергій Курбатов ; інтерв’ю із Сергієм Кримським // Дзеркало тижня. — 2010. — 3 липня. — № 25 ; Режим доступу : http://dt.ua/SOCIETY....02.html


Повідомлення відредагував Natalia - Середа, 2011-10-19, 00.16
 
ВеснаДата: Неділя, 2011-10-23, 15.58 | Повідомлення # 4
Сержант
Група: Пользователи
Повідомлень: 30
Репутація: 5
Статус: Offline
"Геній – це ж не типовий характер у типових обставинах, нащо він радянській літературі?"

"Ніцше «Всі великі генії були великими робітниками». «Геній тільки те й робить, що вчиться спершу класти камінь, а потім будувати з нього; він завжди у пошуках матеріалу і завжди займається його обробкою»".

"Самотність українського письменника нелюдська".

"Заблокованість нашої культури – складна, багатоступенева, вона існує на рівнях видимих і невидимих".

"В заблокованій культурі письменник підлягає деформаціям, часом непоправним.
Український письменник хоч якого б масштабу він не був, - як Шевченко, Леся Українка чи Франко, - він насамперед мусив бути просвітителем. Причому це просвітительство особливо типу ближче до просвітянства, і він мав не тільки світові пояснювати свій народ, він часом пояснювати народові самого себе.

"Український письменник, приходячи в літературу, спершу й не знає, в зону
якої біди він вступить. Потім приходить здогад і протест: такого не може бути! А потім спокійне усвідомлення: так є. Але мушу працювати. Це доля мого народу, отже – і моя доля".

"Українська література – це література заборонених і загиблих, розстріляних і зацькованих, вигнаних і забутих, через десятиліття згаданих, через півстоліття надрукованих".

"Поет – хоче він того чи не хоче, але це йому не дано, - він і футуролог, і демограф, і соціолог. Це діагностик суспільства. Все, що він робить, він робить у проекції на потреби культури свого народу".

"Мабуть, як немає пророка у своїй вітчизні, так і немає генія, визнаного за життя. Бо геній – це завжди і пророк".

"А в тім, будуть якісь нові проблеми, якісь нові нещастя, і комусь доведеться обирати шлях у відчайдушних обставинах".

"По суті літературознавці часто були платними убивцями вже убитих письменників".

"Чижевський, мабуть, слушно вважав, що тільки періоди розквіту благополучно впливають на всю подальшу історію нації, «формуючи національний тип або залишаючи на довгий час певні риси в духовній фізіономії народу»".

"Але не приведи Господи, щоб і на наших нащадків через сто років валилася та ж сама Вавілонська вежа! Уже заради цього варто витримати і це".

"Тяжке становище генія в нашій культурі. Але в цьому становищі є і свої радощі, може, найголовніші для поета. Хай його не знає весь світ, хай переслідує влада. Але, де в якій високорозвинутій, незаблокованій літературі несе народ свого поета, як свічечку в страсний четверг крізь століття".
Джерело: Костенко Ліна Геній в умовах заблокованої культури /Ліна Костенко // Літературна Україна – 1991 – 26 вересня

"Україна – отже, повновартісна, повносила, європейськи зорієнтована держава, свідома своєї місії, свого місця у сучасному світі, з національно свідомим, самошанобливим, вольовим та гордим, працьовитим та несхитним у своєму прагненні мати власну нормальну державу людом, для якого такі речі, як повага до власної історії, культивування рідної мови є не дискусійним, а самозрозумілим, самоочевидним, аксіоматичним. Україна як спосіб хай і запізнілого порівняно з іншими народами, одначе безобмовно самостійного державного утвердження на взір найвідоміших країн світу".

"За визначенням Є. Маланюка, малорос – це українець з деформованою національною психікою. Дослівно: це – «тип національно-дефектний, скалічений психічно, духовно, а – в наслідках, часом – і расово»
Відтак запитання: чи бути Україні – Україною чи Малоросією? – порівняно з часом Миколи Хвильового сьогодні ще більше загострилося".

"Деградує з-поміж українців у наших умовах найперше саме малорос, і то вже з огляду на те, що після свого утвердження у малоросійстві якісь посутні стрими супроти його подальшої деградації, власне, відсутні".

"Головне для нас – не пройматися апатією, не впадати в безнадію…"

"Воно, українство, ще не володар ситуації, воно не дихає вільно та глибоко національним повітрям, а все ще продовжує, часом вельми судомно, уривати те повітря (скажімо, десь там, на Донбасі чи в Одесі, домоглося відкриття української школи або проведення якогось фестивалю, - хоча чому, належить домагатися, якби то була своя держава?), воно, українство, в багатьох регіонах країни все ще перебуває у стані оборони, в атмосфері збиткувань та висміювань, нахрапистого шовіністичного демаршу".

"[...] не ставте, шановні, хреста на українському народові. Він справді після віків національного гноблення, національного розтління тяжко хворий. Він позбувся украй важливого – національних керманичів, національної еліти, позбувся просвідченості глибиною національно-історичних знань. І все ж уважно вдивімося: нині він, хай і поволі одужує. І я певен, одужає неодмінно.
Тому що за всіх вад, які є в нашому народі, за всієї незорганізованості, роз’єднаності, незсолідаризованості на національному ґрунті, вже й сьогодні зросло в Україні покоління, для якого й сама думка про нове колоніальне рабство – моторошна й огидна".
Джерело: Погрібний Анатолій Малоросійство та хохлуйство день сьогоднішній /Анатолій Погрібний // Літературна Україна – 1999. – 1 квітня

"А в результаті вкотре було доведено, що рукописи таки горять: «Мертві душі» дісталися друкарського верстата, а «Поголений вус» став у каміні Франкфурта купкою попелу, що його вранці рудий німець-слуга разом із недогарками збере у відро й віднесе геть…"

"Якщо кілька разів повторити «Київ, Київ, Київ», то почуєте крик річкової чайки над широким дніпровим плесом (чайка, згадайте, - один із поетичних символів України). «Париж, Парі, Парі» - ось уже мелодія знаменитих французьких шансоньє під переливи акордеона, без чого не мислима впізнаваність цього міста. А що ж Рим? До знайомства з ним це манливе слово звучало для мене не інакше, як «Ри-м-м-м-м». І вчувалося в ньому стугін храмових дзвонів, немов відгомін історії, такої глибокої і довгої, як уміння співака тримати звук «м-м-м»".

(Гоголя пише у листі до М. Балабіної за квітень 1838 року)
«…Тепер их наехала вдруг куча к пасхе, и между ними целая ватага русских. Что за несноный народ! Приехали и сердятся, что в Риме нечистые улицы, нет никаких совершено развличений, много монахов… Впрочем, они наказаны за глупость своей души уже тем, что не в силах наслаждаться, влюбляться чуствами и мыслю в прекрасное и высокое, не в силах узнать Италию».

«Тут історія таємниць душі, - промовив Гоголь. – Усяк із нас разів сто на день то падлюка, то янгол».
Джерело: Балабко Олександр Синьйор Ніколо й синьйор Мікеле: Рим Гоголя й Капрі Коцюбинського: Есеї. /Олександр Балабко – К.: Факт, 2006. – 248 с.

"Аксіоматично: успішні держави, які впроваджували високі технології, скрізь створювали конкурентні переваги для наукомістких виробництв (зокрема, через той-таки інструмент технопарків). Робили це тому, що високі технології на першому етапі – це завжди ризик".

"Старіння – це гостра й печальна проблема науки, з якої через згадані вище причини «вимивається» активна молодь".

"Адже майбутнє України й майбутнє українсько науки – речі майже тотожні".
Джерело: Стріха Максим NON PROGREDI EST REGREDI. Вітчизняна наука: на повороті до… майбутнього? /Максим Стріха // Березіль. – 2008. - № 9. – С. 139-147

Додано (2011-10-23, 15.53)
---------------------------------------------
"Ми раби, бо дозволяємо бюрократам ділити й нищити державу. Гаразд, якщо українська мова необов’язкова, що тоді нас об’єднуватиме? Якщо ділити, як пропонують, країну на своєрідні національно-культурні автономії, якою мовою спілкуватимуться між собою росіянин і угорець або кримський татарин і поляк?"

"Українці у своїй рідній країні живуть, як у гетто".

"Адже і наші владні мужі – такі самі раби, як і ми, й покірно служать російському націоналізмові. Нищачи українську мову, влада підточує саму можливість свого існування. Немає мови – немає держави".
Джерело: Таращук Петро Нація рабів / Петро Таращук // Український тиждень. – 2010. - № 14 (127). – С. 32

"Тільки ж прогинатися все одно не обов’язково. Навіть якщо це робиться «про всяк випадок»".

"«Коб не було рабів, цікаво чи з’явилися б тирани?» Борис Олійник".

"Колись геніальний київський поет Леонід Кисельов написав печально-іронічні рядки:
У голубей от голода пропала гордость:
Бери и руками голыми хватай за горло..."

"Радикальна зміна влади стимулює дух конформізму".
Джерело: Панченко Володимир Час пацюків / Володимир Панченко // Український тиждень. – 2010. - № 14 (127). – С. 14

"Якщо з-під духовних основ народу потрібно вибити опору, то починають паплюжити його пророків. Адже так легше переконати себе і світ у власній меншовартості".

"Держава, яка має таку мистецьку постать, як Гмиря, - велика мистецька держава".

"У листах [Бориса Романовича Гмирі до своєї дружини Віри Августинівни] вони звіряють одне одному найпотаємніше, а про любов пишуть з такою поетичністю, що й молоді закохані не змоглиб. Ця поема про любов, яку годі написати найталановитішому письменникові, якщо він не відчував того, що відчували ці двоє далеко не молодих роками, але юних у коханні людей".

"А ось із листа до дружини: «Ти не уявляєш, що за сім днів я проспівав чотири «Богдани» (тобто партію Кривоноса в чотирьох спектаклях «Богдана Хмельницького». – Авт.). При цьому співочому режимі це не тільки незвичайно, а й нетерпимо, але вирішується питання честі і досягнення нашої України, і тому треба співати і через силу»".

"Якщо культурні цінності, залишаються жити, не можна замовчувати їхніх творців".

"Сьогодні Гмирю у світі знають краще, ніж в Україні, задля якої він жив і творив. На жаль, на жаль…"
Джерело:Михайленко Анатолій «Йому не простили геніальності…» Публіцистика незалежної України: Хрестоматія – К., 2009. – 505 с. С. 261- 273.

"«Ну, що ж – вийшло… Молодці!» Тут усе по-нашому: пробилися поодинці чи в компанії через усі фінансові та бюрократичні труднощі – чудово; не пробилися – ми ж попереджали!"

"Тепер ми за все платимо – за експертизу, токсикологічні дослідження, клінічні випробування, навіть за видачу відповідного свідоцтва про державну реєстрацію. На кого це розраховано?"

"Мій хірургічний «батько» І. М. Слєпуха любив парадокси: «Пам’ятай – медицина третя за точністю наука після хіромантії та богослів’я…»"
Джерело: Фурманов Юрій Хдо до нас із ножем?.. / Юрій Фурманов // Березіль. - С. 11-21

"Але це ніяк не означає, що амбіції українського президента є синонімом національної гідності, а інтереси його особисто та його групи дорівнюють національним інтересам. Вони можуть хіба що збігатися на окремих ділянках, не більше".

"Платформою для тиску, власне, й має стати патріотизм, якщо розуміти його як захист інтересів громадянина, а не інтересів еліт".
Джерело: Макаров Юрій Тому що патріот? //Український тиждень. – 2011. – № 38

"Давня назва Індії – Бхата. Дивовижно-містична країна. Країна махараджів і йогів, таємничих культів і вражаючих ландшафтів, старовинних храмів і монастирів. Країна, в якій мирно вживаються різні духовні школи і різні релігії".

"Вислів Саї Баби: «У багатьох країнах древня культура зникла багато років тому. Лише культура Бхарати збереглася з давніх часів до наших днів. Причина? Божественні корені цієї культури дійшли до серця землі і остаточно вкорінилися там. Цю культуру підтримує сама божественність»".

"Якщо хтось мислить, що тільки через молитву можна з’єднатися з Богом, то він глибоко помиляється. Виконання своїх обов’язків на благо інших – це також служіння Всевишньому".

"Індія – це кольоротерапія під відкритим небом упродовж року. Завжди. Очі не втомлюються від поглинання насичених барв, які очищують, лікують і зцілюють. І, що дивовижно, це ніколи не набридає. Можна годинами спостерігати за чудернацької форми рослинами, квітами, небом".

"Це була єдина в світі мова, яка не підлягає перекладу: мова материнського серця".

"Будда – це не ідол, це нагадування нам, ким ми можемо стати, якщо будемо духовно вдосконалюватися".
Джерело: Семеняк Валентина Чорнобривці з Гімалаїв / Валентина Семеняк // Березіль. – 2007.- № 7, 8. – С. 141-158.

Додано (2011-10-23, 15.58)
---------------------------------------------
"Про наслідки судити не нам — наша справа, як казала (по-моєму, куди розумніше за Камю, хоч і не так "софістиковано") французька-таки акторка Марі Льоран, "робити добре, хоч би що там говорилося": тільки тоді ми працюємо, в остаточному підсумку (читай, "на довгій дистанції") на врятування життя — байдуже, в якій саме формі. Ну, а по-друге — по-друге, все значуще, чому ми були свідками, має бути зафіксоване: інакше ніколи не дізнаємося — не тільки, кому саме завдячуємо життям, а й що взагалі комусь-то чимось завдячуємо (життя ж без вдячности — таки збіса паскудна штука...)".

"Я не згадала про ще одну важливу обставину: вже дівчинкою я знала, що належу до нації, котра завдячує літературі самим своїм існуванням. В цьому нема нічого спеціально нового, ані надзвичайного: колоніальні народи не мають власної історії. Вся енергія їхнього чину тратиться на достосування до умов, нав'язаних їм іззовні, і чи не єдиною продухвиною для згніченої колективної чуттєвости залишається мова".

"Забагато подій трапилося на віку одного покоління, щоб дати нам хоч якийсь шанс похопитися ввести їх у внутрішній код людських почувань. Бо ж почування куди вимогливіше за думку, воно потребує куди більше часу, аби сформуватись і визріти. Коли темп ґлобальних перемін прискорюється до навального, а екран вістей із прибутною швидкістю миготить усе новими й новими кадрами, людська психіка переходить до захисту — відгороджуючись від усякого допливу новин, який, не бувши засвоєним емоційно, загрожує їй розладом".

"У висліді живемо в стані якихось перманентних почуттєвих викиднів: ані любити близьких нема коли, ані дорогих небіжчиків оплакати, — зате дедалі, то більше оплакуємо власну безмежну самотність".

"Веж із слонової кости більше не існує — нема їх де притулити".

"Бути іронічним для митця стало важливіше, ніж бути щирим. Та й що воно таке, щирість, у кінці століття масових убивст і масової брехні?.."

"А що літературна історія ХХ століття не раз засвідчувала, як власне втрата цього змислу прирікала навіть незаперечно великих поетів на поступовий занепад таланту, і той починав розсипатися просто на очах, стрімко й невідворотно, наче незамешкана будівля, то наважуся припустити: змисел правоти важить для поета не менше, аніж сам талант".

"Поети, як відомо, наділені хистом коли не передбачувати, то принаймні передчувати – зокрема й історичні катаклізми".

"Коротко кажучи, якщо в прозі автор переважно пише те, що знає, у поезії він фіксує те, що чує, - різниця колосальна. Тому поети, взагалі-то, не варті титулу «письменників» у строгому розумінні слова. По суті, вони виступають лиш чистими органами мови, - тим чистішими, чим ліпші з них поети".

"Інші літературні жанри можуть собі з плином історії виникати, розквітати й занепадати, але поезія, хай яка текуча і мінлива у своїх формах, пребуде допоки, допоки люди – людьми".

"Поезія – це обіцянка визволити (навіть якщо слугує для визволу виключно самих поетів!): вона дарує людині надію, що життя «в принципі», засадничо може бути опановане – хай не цілком, хай би лише у своїх найзначущіших хвилинних проблисках (звісно, це також ілюзія, адже, хоч як ревно силкуємося вполювати ті самоцвітні хвилини в словесний невід, здебільшого вони нам таки вислизують…). Надія, проте, залишається – а в остаточному підсумку, тільки вона і важить".

"Адже, ледь не все, пов’язано з тайною, нині владно посіли й успішно спрофанували масова культура й медіа. Всепроникні й усюдисущі, вони торгують вищезгаданим «вогнем буття» гуртом і вроздріб, доставляють його в лискучих кольорових обкладинках на полиці супермаркетів, упаковуючи й перев’язуючи, мов подарункові цукерки, у романи жахів, у екранізації творів Кастанеди, у розважальні документальні серіали про відьмацтво, про знахарство, про віртуальну реальність, про полтерґейст і бозна про що ще, тож найменший натяк на будь-яку «тайну» нині закономірно сприймається з більш ніж підставною підозріливістю, а такі слова, як «душа», деінде поза церковним муром звучить у кращому разі кумедно (у гіршому – просто непристойно)".
Джерело: Забужко Оксана Хроніки від Фортінбраса. Вибрана есеїстика. – 3-є вид., доповн. – К.: Факт, 2006. – 352 с.

Повідомлення відредагував Весна - Неділя, 2011-10-23, 15.48
 
UserДата: Вівторок, 2011-10-25, 01.52 | Повідомлення # 5
Лейтенант
Група: Пользователи
Повідомлень: 44
Репутація: 6
Статус: Offline
"Що зробила діаспора для розбудови молодої Української держави? Все, що було в її силах. Що дала молода Українська держава діаспорі? Нове натхнення переживання широкого діапазону великої радості й надії та великого смутку й зневіри, але також виразну ідентичність для світового політичного товариства".

"Україна протягом двадцяти років фактично тупцювала на одному місці: один крок уперед, один - назад. Двадцять років - помітний проміжок часу, достатній для виплекання нового покоління. Тому Україна сьогодні краща, ніж була двадцять років тому".

Джерело: Аскольд Лозинський Незалежність - це свято надії української нації. Міркування американського українця (м. Нью-Йорк, США) / Аскольд Лозинський // Березіль. – 2011.- № 7-8. – С. 2-6.

Додано (2011-10-25, 01.08)
---------------------------------------------
"...І я подумав - от якби й у нас не говорили, а пересвистувалися, бо стільки вже наговорено, до цілковитої втрати смислу".

"Народ у нас витривалий, привчений завжди терпіть щось в ім'я чогось, - головне, щоб не було гірше".

"Обростаєм абсурдом. Ядерну зброю віддали, державу розікрали, чекаємо інвестицій у свою економіку".

"Тепер ми - здобичі інформації".

"Ми - статисти духовної пустелі".

"У всіх країнах мови як мови, інструмент спілкування, у нас це фактор відчуження. Глуха ворожість оточує нашу мову, навіть тепер у нашій власній державі. Ми вже як нацменшина, кожне мурло хоче нас образити".

"Україна - резервація для українців. Жоден українець не почувається своїм у своїй державі. Він тут чужий самим фактом вживання своєї мови".

"Гоголь - російський письменник, але український геній".

"Дві людини взаємно повинні творити одна одну. Ми руйнуємо, бо руйнують нас".

"А ці щодня в телевізорі. От чому вони здаються карликами, вони ж усі вміщаються в ящику, дрібненькі-дрібненькі, як у перевернутий бінокль. Сновигають, куняють, чубляться, виступають, тиснуть на кнопки, безнастанно дбають про народ".

"Я не катастрофіст. Я хотів би думати в хорошу сторону. Але, на жаль, не вона домінуєу загальному балансі подій".

"Нація дуже хвора, швидко втомлюється. Цій нації кров не вдаряє в голову. Вже виступає тільки холодний піт".

"Судів більше, ніж честі й гідності".

"Партій розвелося, вискакують як прищі на незрілому обличчі демократії".

"Огидна річ - наша терплячість. Наша звичка відмовляти собі у вьому. Так все може відмовитися від нас".

Джерело:Ліна Костенко Записки українського самашедшого. - К.: А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2011. - 416 с.-(Перлини сучасної літератури).

Додано (2011-10-25, 01.24)
---------------------------------------------
"...безкровних революцій не буває".

"Нація з «відбитою» історичною пам'яттю (треба віддати належне - її дуже довго нам відбивали (!)у черговий раз спускає у каналізаційну трубу свою історію - просто тому, що не вміє собі з нею порадити".

"Історія ж, котра не стає культурою - оповіддю, текстом, задокументованою людською «сторі» про гнів і страждання, любов і віру, - завжди приречена залишатися всього тільки відкритою зоною для політичних спекуляцій. І не більше".

Джерело: Забужко Оксана Let my people go: 15 текстів про українську революцію: 2-ге вид. випр. - К.: Факт, 2006. - 232 с.

Додано (2011-10-25, 01.52)
---------------------------------------------
"Тож, коли нині Україна прагне ставати рівною серед інших європейськх країн, нам насамперед слід повертати втрачене за роки бездержавності. Передовсім Гоголя повертати Україні й не кидати в нього каміння за те, що писав російською. Коцюбинського - перевидавати, перекладати, читати, вивчати, адже він, поруч із Гоголем, Шевченком, Франком, Лесею Українкою, - свідчення самодостатності, зрілості нації й держави, що заслуговує на місце серед цивілізованих. І коли ми нині від'їжджаємо за кордон, то маємо добитися, аби українців сприймали там не як «русскоговорящих» туристів, на яких відповідна програма й чекає, не як на підозрілих осіб, що так прагнуть статусу нелегального заробітку, а як співвітчизника Гоголя, Коцюбинського".

"Дехто не зміг змирится з тим, що талановитий Гоголь не лише представник неросійської націонльності, а ще й підносить свою Україну до вершин гомерівського епосу, славить її героїчну минувшину, в її дужих, сміливих і красивих людей.Натомість сміється над кріпосною Росією, її чиновниками, невіглавством і дикістю".

"...Друзі бачили його [Гоголя] різним. То веселуна й оповідача анекдотів, то аскета, то проповідника, то шанувальника Рафаеля й Мікеланджело".

Джерело: Балабко О. В.Синьйор Ніколо й синьйор Мікеле: Рим Гоголя й Капрі Коцюбинського: Есеї. - К.: Факт, 2006. - 248 с.: іл.


Повідомлення відредагував User - Вівторок, 2011-10-25, 01.53
 
pimenokДата: Вівторок, 2011-10-25, 17.13 | Повідомлення # 6
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 19
Репутація: 4
Статус: Offline
Пропоную до Вашої уваги цитати,якими я прониклася під час читання публіцистичних творів.

Ліна Костенко "Геній в умовах заблокованої культури"
Геній-це щось не наше,це якісь буржуйські витівки,це придумали філософи ідеалісти,а ми матеріалісти,нам геніїв не треба,вони не зливаються з масами і не вкладаються у стереотипи.

І як же буде надалі,коли й земля вже радіоактивна?Коли пилові бурі з чорнобильської зони покривають уже і цвіт і плід?І смертельно загрожують кореню?Самого кореню національного буття.

Заблокованість нашої культури-складна,багатоступенева,вона існує на рівнях видимих і невидимих.

Грозових розрядів геніальності в погідний день не буває.

Це катастрофа літературознавства-створити стільки псевдонауки.

Авгієві стайні неможливо перебудувати:зчиниться великий пил і сморід.

Українці,як нація,потрапили у історичну безвихідь.

Великі українські письменники-це письменники,сформовані історією свого народу.

Нині-час політики.Нині тільки писати-замало.Нас випустили ще на одне пекельне коло.Ідемо.Висотуємо свій творчий потенціал.

Забужко Оксана "Хроніки від Фортінбраса"

Веж із слонової кости більше не існує — нема їх де притулити.

Юрій Макаров "30 відсотків зла"

Здача суверенітету-це лячно й ганебно,проте й до цього,здається,потроху звикаємо.

Просто так,із доброго дива психічно здорова людина не стане порушувати кримінальний кодекс.

"Гуляй,Ванька,Бога нет"!

Фурманов Юрій "Хто до нас із ножем?"

Медицина третя за точністю наука після хіромантії та богослів’я.
 
ЛераДата: Четвер, 2011-10-27, 21.26 | Повідомлення # 7
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 17
Репутація: 5
Статус: Offline
Джерело: Фурманов Юрій Хдо до нас із ножем?.. / Юрій Фурманов // Березіль. - С. 11-21

Учні - це відбитки пальців своїх учителів.

Джерело: Погрібний Анатолій Малоросійство та хохлуйство день сьогоднішній /Анатолій Погрібний // Літературна Україна – 1999. – 1 квітня

Чому вони, "некозацькі козаченьки", такі в нас немічні та безпорадні?

Джерело: Костенко Ліна Геній в умовах заблокованої культури /Ліна Костенко // Літературна Україна – 1991. – 26 вересня

А генія нема.

Сама якість мислення ушкоджена.

Нема Пантеону українських митців.

Додано (2011-10-25, 20.04)
---------------------------------------------
Михайленко Анатолій "Йому не простили геніальності..."

Якщо з-під духовних основ народу потрібно вибити опору, то починають паплюжити його пророків. Адже так легше переконати себе і світ у власній меншовартості.

Якщо культурні цінності, залишаються жити, не можна замовчувати їхніх творців.

Стріха Максим NON PROGREDI EST REGREDI. Вітчизняна наука: на повороті до… майбутнього? /Максим Стріха // Березіль. – 2008. - № 9. – С. 139-147

Не йти вперед - значить іти назад.

Вчені однакового рівня мають отримувати однакову винагороду за однакову працю.

Додано (2011-10-27, 21.26)
---------------------------------------------
Забужко Оксана Хроніки від Фортінбраса. Вибрана есеїстика. – 3-є вид., доповн. – К.: Факт, 2006. – 352 с.

Жоден бунт не є абсурдним.

Кудрявцев М. Технологія смерті, або Бісівщина в іпостасі месіанства // Дніпро.-2006.-№3-4.


Кажуть, що найвинахідливішим трюком диявола є уміння переконати людство в тому, що його не існує.

Якщо серця болять - значить, ми ще живі.

Невидимим маніпуляторам платити доведеться дорого - вічним рабством душі!


Повідомлення відредагував Лера - Четвер, 2011-10-27, 21.29
 
Навчальний форум » Публіцистика » Публіцистика й тенденції розвитку світу » Цитатник з публіцистики (Колективний цитатник з публіцистики)
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: