Середа, 2024-05-15, 16.12
Вітаю Вас Гість | RSS


Сайт Ірини Ткаченко


   
  Кафедра видавничої справи та редагування
       Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В.Винниченка

Публіцистичні тексти для ознайомлення - Навчальний форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Навчальний форум » Публіцистика » Публіцистика й тенденції розвитку світу » Публіцистичні тексти для ознайомлення (Тексти, рекомендовані студентами)
Публіцистичні тексти для ознайомлення
IrenДата: Субота, 2011-10-15, 23.28 | Повідомлення # 1
Підполковник
Група: Администраторы
Повідомлень: 108
Репутація: 8
Статус: Offline
Цікаві, змістовні, пізнавальні тексти на конкретну тематику, які ви можете порекомендувати одногрупникам для осмислення.
 
NataliaДата: Середа, 2011-10-19, 15.49 | Повідомлення # 2
Майор
Група: Проверенные
Повідомлень: 87
Репутація: 8
Статус: Offline
Авторська колонка Віталія Жежери "Перед від'їздом" у "Газеті по-українськи".
"Коли десь прожив із місяць, а потім їдеш звідти — це як маленька репетиція прощання з цілим світом. Кажеш собі: "Цього я більше не побачу". Ця репетиція справляє, може, навіть сильніше враження, ніж воно згодом буде при справжньому прощанні, коли не зостанеться часу про це подумати і сповна пережити..."
http://gazeta.ua/ru/articles/zhezhera/_pered-vid-jizdom/397755
 
UserДата: Неділя, 2011-10-23, 17.59 | Повідомлення # 3
Лейтенант
Група: Пользователи
Повідомлень: 44
Репутація: 6
Статус: Offline
Наталка Семиволос
Пили, п'ємо і пити будемо// Віче. – 2007. - №7 -8. – с. 45 – 47.

Пили, п'ємо і пити будемо
Маю на увазі питну воду. Ту, запаси котрої під тиском техно¬генної діяльності людини невблаганно скорочуються. І вже не¬далекий час, коли, за прогнозами експертів, боротьба на плане¬ті Земля розгортатиметься не за нафту, не за газ, навіть не за золото, а за звичайнісіньку Н2О.
«Нащадки нас проклянуть»
Такий невтішний прогноз пролу¬нав недавно з вуст голови ради Чор¬нобильської територіальної орга¬нізації профспілки працівників атомної енергетики та промисло¬вості України Миколи Тетеріна, стаж роботи котрого в зоні відчуження (ЗВ) вже наближається до 20 років. На прес-конференції в УНІАНі Микола Васильович змалював журналістам картину мало не апокаліптичну, як¬що витрати на обслуговування зони не буде збільшено. Хронічне недофінансування ЗВ ставить під сумнів екологічну безпеку столиці та сто¬личної області.
Кожну свою заяву пан Тетерін підкріплював діаграмами, графіка¬ми, цифрами й показниками. За йо¬го словами, у колодязях усієї Київ¬ської області воду отруєно на 300 років наперед. Пік забруднення сто¬лиці радіаційним америцієм-241 очі¬кується в 2056-му. А цей елемент, потрапляючи в органи дихання, ду¬же швидко - від кількох діб до кіль¬кох тижнів - переходить з легенів у кров і тривалий час затримується пе¬чінкою, нирками та в скелеті. Резуль¬тат такого проникнення - ракові зах¬ворювання.
Усі вважають основною загрозою чистоті довкілля «саркофаг». Нато¬мість, каже профспілковий діяч, ніх¬то не переймається гасінням щоріч¬них пожеж радіоактивного лісу, ук¬ріплення дамби на річці Прип'ять і проблемою руйнування сховищ радіоактивних відходів. Між тим вип¬ромінювання на цих об'єктах в кілька разів вище, ніж на самій станції. Грунти в зоні відчуження (їхня пло¬ща становить 260 квадратних кіло¬метрів) і сьогодні ще дуже забрудне¬ні. Особливо верхні 50 сантиметрів. Навесні тут нерідко трапляються паводки, які спричиняють вимивання стронцію та цезію в Прип'ять. Звідси, як відомо, вода потрапляє до Дніп¬ра, тим самим сприяючи зростанню рівня його забрудненості.
- з об'єкта «Укриття». - говорить М. Тетерін, - у середньому за рік ви¬ходить назовні 0,05 кюрі радіонуклі¬дів. Звісно, величина чималенька, що й казати.. А щорічний винос по воді становить від 70 до 100 кюрі. Ось і полічіть: 0,05 і 100. Що має нас непокоїти передусім? Винос радіо¬нуклідів річкою чи «саркофагом»?
Серйозну загрозу для Києва та області становлять три могильники атомних відходів, два з яких розта¬шовані на березі Прип'яті, а третій, куди свого часу поховали 18 тисяч металевих контейнерів, грішки далі. Усі вони, твердять фахівці, постійно підтоплюються, у результаті чого не¬безпечні відходи потрапляють пря¬місінько в річку. Водночас із таким забрудненням поверхневих вод ак¬туалізується небезпека забруднення й підземних. її несуть, з одного боку, погано захоронені відходи, а з другого - тисячі незакритих свер¬дловин у зоні відчуження, які також не можуть похвалитися відсутністю радіоактивного сліду.

Додано (2011-10-23, 17.52)
---------------------------------------------
Ой Дніпро, Дніпро...

Загальновідомо, основна водна артерія нашої держави є найбільш техногенно навантаженою. Саме в басейні Славути розташовані найпо¬тужніші металургійні, хімічні та інші підприємства, котрі скидають у ньо¬го неочищені стоки. Тож і закономір¬но, що дніпровська вода відповідає лише третьому-четвертому класу якості, а на певних відрізках - чет-вертому-п'ятому й навіть шостому. Довідка для непосвячених: lll~IV клас означає «забруднена», IV~V -«брудна», VI - «дуже брудна»
Найгіршу ситуацію спостерігаємо в басейнах нижньої частини Дніпра, Сіверського Дінця, на річках Приа-зов'я, окремих притоках Дністра й Західного Бугу. їхню воду фахівці класифікують як «дуже брудну». Тобто таку, що потребує глибокого складного очищення. А застосовува¬ні вітчизняні технології водопідго-товки здатні довести вихідну воду до рівня показників безпеки лише в то¬му разі, коли перша відповідає ви¬могам І (!) класу. (Чи слід нагадува¬ти, що сьогодні ми практично не ма¬ємо технологій цілковитого оздоров¬лення води?) Одне слово, можемо тільки уявляти, яка гримуча суміш витікає з наших кранів... Утім, в Укра¬їні відсутній навіть стандарт на сту¬пінь корисності питної води для здо¬ров'я. Вона оцінюється рівнем ризи¬ку ~ тим, наскільки вона небезпечна або безпечна. Якщо питна вода слабко мутагенна чи взагалі не мутагенна, тоді все гаразд. А ось чого справ--слід очікувати в майбутньому людині, котра систематично використовує знезаражену хлором НЮ, _ це вели¬ке запитання. Проте відповідають на нього не держстандарти, а наш орга¬нізм - ясна річ, аж ніяк не поліпшен¬ням свого стану.
Принапдно зауважимо: окрім то¬го, що весь цивілізований світ уже давно відмовився від знезаражуван¬ня хлором і перейшов на біологічне очищення, там під час водопідготов-ки застосовують дуже просте техно-логічне рішення - всі води (каналіза¬ційні, промислові, отримані з інших джерел) очищують окремо. А в нас їх змішують, хоча йдуть вони по різ¬них мережах, і лише після цього по¬чинають готувати до вживання. Є потреба пояснювати, як негативно це впливає на якість кінцевого про¬дукту та наскільки дорожчою стає вся технологія очищення? Вітчизняні екологи вже неодноразово намага¬лися втовкмачити відповідним служ¬бам: згадане вище технологічне рі¬шення не потребує значних витрат, а користь від нього величезна. Однак в Україні такий варіант чомусь навіть не розглядається Та й біологічне очищення впроваджується надто мляво...
За даними Держкомводгоспу, 69,1% проб, узятих з місцевих во¬дойм, показали: вода не відповідає бодай за одним показником санітар¬ним нормам і правилам. Виявляєть¬ся, взагалі переважна більшість річок і водойм, із яких забезпечується пот¬реба держави в цьому життєво важ¬ливому ресурсі, є екологічно небез¬печними. Відхилення в них якості во¬ди від норми сягає 70-80 відсотків.

Додано (2011-10-23, 17.55)
---------------------------------------------
Не пий, Івасику, з колодязя
Сьогодні вже 1200 населених пун¬ктів України не можуть користуватися місцевими джерелами та змушені споживати привозну чи частково при¬возну воду. Ви придбали хатинку в се¬лі неподалік від Києва? І радієте, що в дворі є колодязь? На вас чекає гірке розчарування. За словами директора Українського державного науково-дослідного інституту «УкрВОДГЕО» Сергія Размєтаєва (м. Харків), не ли¬ше неподалік від столиці, айв усій столичній області вельми небажане використання поверхневих вод і під¬земних неглибокого залягання для питного постачання без додаткового очищення.
Найкатастрофічніша, вважають екологи, ситуація на сході країни. Обсяги використання води для про-мислових цілей тут величезні, від¬повідно такі само й обсяги скидання стічних вод. А запаси питної води дуже обмежені. Фахівці констату¬ють у цьому регіоні наявність cправжньої екологічної катастрофи. І на підтвердження наводять цифри. Як¬що в середньому по Україні викиди забруднених стічних вод без очис¬тки до поверхневих водойм і під¬земних горизонтів становлять від ЗО до 35 відсотків, то, приміром, у Дніпропетровській області - усі 65%. а в Донецькій - 55%. Дуже складна ситуація в Миколаївській, Одеській і Херсонській областях, а також на континентальній частині Кримського півострова. Досить ви¬сокий рівень забруднення морсько¬го узбережжя Одеси, Севастополя. Скадовська, Ялти та Керчі Це, до речі, пов'язано як із розвитком пор¬тів, так і з відсутністю очисних спо¬руд для промислових і побутових вод. котрі скидають у брудному вигляді прямісінько в море.
Упродовж багатьох років Всеук¬раїнська екологічна ліга (ВЕЛ) на практичному природоохоронному й законодавчому рівнях здійснює за¬ходи, спрямовані на збереження водних ресурсів нашої країни, поліп¬шення якості питної води. Одним з останніх здобутків цієї громадської організації в боротьбі за чистоту довкілля стала карта «Екологічна си¬туація та стан питних вод в Україні» (свій вагомий внесок в її розробку вклали вже згадуваний «УкрВОД¬ГЕО», Інститут гідротехніки та меліо¬рації й Інститут географії НАНУ). ВЕЛ випустила карту не лише з метою по¬ліпшення інформування населення проте, яку воду споживають сьогод¬ні мешканці різних регіонів. Екологи щиро сподіваються: цей їхній крок урешті-решт змусить державу по¬вернутися обличчям до водної проб¬леми, усерйоз зайнятися їі розв'язанням.

Додано (2011-10-23, 17.56)
---------------------------------------------
На думку Степана Вадзюка, ди¬ректора Інституту медико-екологічних проблем при Тернопіль-ському державному медичному університеті, розпочати можна бу¬ло б із запровадження кримінальної відповідальності за забруднення во¬ди та величезних штрафів. А сьогод¬ні вітчизняним промисловцям знач¬но дешевше заплатити штраф, аніж встановлювати на підприємстві очисні споруди. Кардинально проти¬лежна ситуація на Заході. Там плата за забруднення навколишнього се¬редовища така висока, що вироб¬ництво стає мало не золотим. До то¬го ж цілком очистити забруднену, а тим паче дуже забруднену воду, го¬туючи її до вживання, навіть із допо¬могою найсучасніших технологій не¬можливо. Виходить, легше усунути причину, а не боротися з наслідками.
То чи залишилися ще на території нашої вітчизни місця, де можна спо¬живати воду, не очікуючи згубних наслідків для найсприялтливіша ситуація з запасами та якістю питних вод сьогодні в Західній Укра¬їні - Закарпатській, Івано-Франків¬ській, Чернівецькій і Львівській об¬ластях (за винятком територій нав¬коло міста Львова, що вже зазнали істотного техногенного забруднен¬ня). Це зумовлено не лише менши¬ми темпами, порівняно з іншими ре¬гіонами, розвитку промисловості, а й тим, що місцеву воду видобувають з глибоких водоносних горизонтів, над котрими - потужний шар грунтів і скельних порід. Проте далеко не всі ми живемо на заході країни. Тому наші співвітчизники, котрі дбають про своє здоров'я й мають відповідні статки, споживають бутельовану во¬ду. Але й із нею не все гаразд на рід¬них теренах.
Де гарантія, що, купуючи роз¬фасований продукт у магазині, ви не наразитеся на звичайнісіньку водогінну? Добре, коли її ще буде додатково очищено... Із 290 підзем¬них мінералізованих джерел, звід¬ки українські підприємства беруть «сировину» для бутелювання, дер¬жавним стандартам якості відпові¬дає трохи більше 40. Висновок на поверхні: лише окремі українські виробники мають доступ до еколо¬гічно чистих регіонів і в змозі роз¬фасовувати воду в ємності в її при¬родному стані. Найкраща міне¬ральна вода, близька за своїм хі¬мічним складом до плазми крові людини, це знаменита «Моршин-ська». Вона наразі в нашій державі єдина, що відповідає вимогам до природних вод, сформульованим у директиві Європейського Союзу.

Додано (2011-10-23, 17.59)
---------------------------------------------
«Доместосу»
в склянці не бажаєте?
Хтось із батьків моїх шкільних друзів розповів історію про відвідан¬ня японською делегацією однієї з ки¬ївських водоочисних станцій її доб¬лесний начальник, демонструючи гостям, яка чистісінька вода подаєть¬ся жителям столиці, набрав склянку з резервуару ще не очищеної рідини й на очах у переляканих капіталістів випив її. Щоправда, потім тихцем нейтралізував свій широкий жест склянкою оковитої. Було це кілька десятиліть тому.
Можу побитися об заклад, сьо¬годнішні очільники столичних водо¬очисних споруд не те що не нава¬жаться повторити сумнівний подвиг радянського колеги, а й навряд чи споживають навіть кінцевий продукт своєї праці.
Хіба комусь спало 6 на думку, узявши з природного джерела воду, продезінфікувати її, скажімо, «До-местосом» або іншим хлоровмісним препаратом, а потім випити? Аб¬сурд, скажете ви. І матимете цілко-
виту рацію, бо отриманий продукт -надзвичайно шкідливий для здо¬ров'я. Водночас чимось на кшталт змальованого й забезпечує нас сис¬тема централізованого водопоста¬чання, котра послуговується основ¬ним знезаражуючим засобом в Ук¬раїні - хлором. Витрата цього отрут¬ного окислювача залежить від вмісту у вихідній воді органіки, мікробів, пестицидів, радіонуклідів і т.ін. У ре¬зультаті взаємодії з ним утворюють¬ся сотні небезпечних хлорорганічних і хлорнеорганічних сполук, які, пот¬рапляючи в людський організм, «збагачують» його хворобами, за¬безпечують передчасне старіння та втрату працездатності.
Чи відомо вам, що внаслідок вживання неякісної води щороку на Землі помирає близько трьох з поло¬виною мільйонів осіб? І з Україні з ті¬єї само причини почастішали випад¬ки спалахів небезпечних захворю¬вань _ вірусного гепатиту А, дизен¬терії та інших кишкових інфекцій.
За прогнозами фахівців, до 2020-го дві третини населення пла¬нети відчуватимуть дефіцит питної води задовільної якості. Цілком імо¬вірно, наша держава опиниться се¬ред таких «щасливчиків». Власне, ні¬чого дивного в цьому немає. Над¬мірне техногенне навантаження, по¬силене наслідками Чорнобильської катастрофи, порушило природну рівновагу, різко знизило якість вод-норесурсного потенціалу й також спричинило кризовий екологічний стан багатьох територій у басейні Дніпра. А саме ця річка, між іншим, забезпечує живлющою вологою дві третини населених пунктів нашої віт-чизни, або, ні багато ні мало, 35 мільйонів населення.
Ми з вами вийшли з води. Із нею-таки найтісніше пов'язана й уся наша подальша життєдіяльність. За¬гальновідомо, організм людини се¬реднього віку на 70 відсотків склада¬ється з води. А в склистому тілі ока її 99 відсотків Причому кожної півго¬дини вода в ньому повністю понов¬люється. Отож, можна сказати, що. поки ви читатимете наш журнал, то кілька разів сприйматимете його но¬вими очима. Чи не на часі по-новому подивитися й на водно-екологічні проблеми рідної країни? І всією гро¬мадою заходитися їх якнайшвидше розв'язувати.

 
pimenokДата: Вівторок, 2011-10-25, 19.18 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 19
Репутація: 4
Статус: Offline
28 жовтня ми розглянемо християнську публіцистику. До вашої уваги представлені публіцистичні твори Юрія Вавринюка та Юлії Завадської

Юрій Вавринюк

Привітання
(Іронія крізь сльози)


Рекламою нині не здивуєш нікого. Є реклама надоїдлива, нахабна, корисна, нерідко — смішна. А є і трагічна...

Почув якось по радіо в переддень Міжнародного жіночого дня чергове привітання. Адресувалося воно усім жінкам. Через декілька днів натрапив на це ж вітання в обласній газеті. Майже того ж змісту і від тієї ж особи. З першого погляду вітання як вітання — гарне, доброзичливе, святкове. Якби... Якби не одна деталь. Це вітання прозвучало з вуст директора спирто-горілчаного заводу.

Того заводу, що випускає чи не найнебезпечнішу для жінок продукцію...

Директор обіцяє жінкам щастя. Якого щастя? Отого, що прийде (чи то пак, приповзе) за північ додому і влаштує дебош на цілий багатоповерховий будинок? Здоров’я? Отого здоров’я, що прибавилося від синців та побоїв, від недоспаних ночей, які проводила або в сусідів, або в хліві, ховаючись від хмільної половини. Успіхів в роботі? В тій роботі, яка забирає всі сили, здоров’я та час, але все одно не може прокормити дітей та п’яницю-чоловіка, що вже давно не працює? Благополуччя в сім’ї? Якій ще сім’ї? Хіба це сім’я, коли її голова давно втратив голову, а дітей виховує вулиця та підвали? Краси та вічної молодості? Яка краса, коли за таким чоловіком жінка стає схожою на пенсіонерку вже у сорок.

Дивно, чи не так? Чи не звучать привітання директора горілчаного заводу блюзнірськи на фоні усього того, до чого призводить продукція його процвітаючого заводу?

Чи не звучать як насмішка тости при піднятих келихах: «За наших жінок!» За яких жінок? Отих, що погубила рідина в келихах? Тих, яких ми через кілька годин в алкогольному тумані будемо ганяти по хаті з кілком? Тих, які через важку працю та постійну знервованість втратили свою жіночність?..

Чи може це привітання адресувалося усім жінкам-алкоголікам, яких, ой, як багато зараз є? Тим жінкам, завдяки яким завод і процвітає. Які заради заповітної пляшчини готові віддати свою честь, добробут сім’ї, навіть власних дітей. Вони не дуже і відстають від чоловіків. Недаремно живемо в епоху рівноправ’я.

Риторичні запитання на які ніхто не спішить відповідати. Відповідають наші діти-сироти, що ростуть при живих батьках, а потім стають такими ж, як і вони. Відповідають розвалені сім’ї та безіменні могили на цвинтарі. Відповідає врешті-решт суспільство, яке не може викарабкатися з економічних негараздів і намагається зробити це з допомогою прибуткової горілки...

Вітаємо вас, жіночки...

Штучна побожність

Був у моїй редакторській практиці один неприємний випадок. Зазвичай, коли ми готуємо номер журналу до друку, то намагаємося, наскільки це можливо з нашого боку, супроводжувати матеріали такими ілюстраціями, які б відповідали християнським нормам і не викликали чийогось обурення. Але є випадки, які практично неможливо передбачити.

Якось для ілюстрації нам знадобилося фото відповідної тематики. У редакційному архіві знайшлася фотографія, що відповідала усім вимогам: і якраз в тему, і людина на знімкові мала етично-християнський вигляд. Вираз її обличчя говорив саме про те прекрасне почуття, про яке йшлося у матеріалі. Тим більше, що фото було зроблене під час молитви на одному із богослужінь.

Коли ж вийшов номер з друку, нас чекав несподіваний скандал. Виявилося, що людина, зображена на фото, вчинила серйозний гріх і була вилучена із членів церкви… Отакі журналістські віражі…

Про що говорить цей випадок? Про те, що, дивлячись на зовнішність, можна нерідко помилитися. У деяких церквах так пильно слідкують за зовнішнім виглядом, за дотриманням церковних стандартів в одязі, зачісках, рухах, мові, що в результаті на церковних лавах можуть сидіти побожні лицеміри. За правильно одягнутою хустиною може ховатися непокірлива дружина та сварлива сусідка. За «ідеологічно витриманою» зовнішністю проповідника може ховатися гордість, зарозумілість чи навіть блуд.

Натомість, як мені розповідала одна сестра після відвідування американської церкви з так званою «харизматичною» формою богослужіння: «Я ще ніколи не бачила, щоб люди так ревно та щиро молилися. Фарба, якою підведені були очі, текла зі сльозами і змішувалася з рум’янами, але це не мало ніякого значення: на цій молитві майже фізично відчувалася присутність Духа Святого».

Народна мудрість каже: «Зустрічають по одежі, а проводжають за умом». Перше враження може бути оманливим, зовнішність не завжди відображає внутрішній стан людини. Саме це стало найбільшою трагедією фарисеїв, які всі свої сили та старання зосередили на зовнішньому: на правильному дотриманні правил, законів, передань. Але всередині виявилися «повні кісток та нечистоти». Ісус висловився з цього приводу досить жорстко: «Горе вам, книжники та фарисеї, лицеміри, що даєте десятину із м’яти, і ганусу й кмину, але найважливіше в Законі покинули: суд, милосердя та віру». Але Він зауважує: «Це треба робити, і того не кидати!» (Мт. 23:23). Ні, я не стверджую, що зовнішність не має значення, вона здебільшого є відображенням нашого внутрішнього стану. Дозволю собі перефразувати біблійну фразу «Чим наповнене серце, те й одягаємо». Я за те, щоб одяг, мова, поведінка та зовнішній вигляд християнина відповідали біблійній вимозі «як личить святим». Але зосередження лише на зовнішньому, без старань та навчання змінити внутрішній, духовний стан, приводить до трагедії: людина, яка дотримується лише зовнішнього, стає духовною калікою або духовно мертвою.

Слово «фарисей» сьогодні має виключно негативний відтінок: його згадують здебільшого як синонім слова «лицемір». А які спочатку у них були чисті та високі побудження! Впевнений, вони розпочинали правильно, але «найважливіше в Законі покинули: суд, милосердя та віру».

Дав би Бог, щоб у наших церквах і у власному житті кожного віруючого була гармонія між зовнішнім та внутрішнім, між дотриманням правил поведінки і зовнішності та «найважливішим в Законі». Дав би Бог…

P.S. Додаю одну курйозну новину, яка нещодавно з’явилася у ЗМІ. Тут, як кажуть, «було б смішно, якби не було так сумно». Комісія пропаганди доброчинності та боротьби з пороками Саудівської Аравії видала новий декрет, спрямований на «боротьбу з розпустою». Згідно декрету, «жінки з розпусним поглядом» повинні не тільки закривати своє тіло, волосся, лице, але й очі. Ступінь «розпусти» буде визначатися інспекторами комісії під час несподіваних перевірок у громадських місцях.

Оце «золота» мрія деяких ревних борців і у християнських церквах! Скільки ще є таких «експертів з розпусти», які визначають, як і у що повинні одягатися віруючі та які повинні бути їхні очі…

Додано (2011-10-25, 19.18)
---------------------------------------------
Юлія Завадська

Основні біди християнської журналістики

Ми так часто звинувачуємо світських журналістів, що вони, не в’їжджаючи в тему, пишуть нісенітниці про релігію.

Кричимо про непрофесійність та стереотипне мислення.

А самі?

1. Збочена «високодуховність»

А самі не вважаємо за обов’язок бути професіоналами. Головне – «в Бога вірити».

- Допускаємо смішні граматичні помилки: плутаємо «и» та «е», не виділяємо комами складнопідрядні речення, взагалі не переймаємось розділовими знаками. А навіщо? Люди ж повинні «читати серцем», а не шукати помилки… А хто скаже, що наш текст низькосортний, той сам неправий , має «низький духовний рівень» і «мало молиться».

- Перенасичуємо наші матеріали релігійними словами і не думаємо про те, що звичайним людям (не таким «високодуховним», як ми) це заважає в сприйняті змісту нашого послання, а не навпаки.

А ми собі думаємо, що якщо замість коми не вставити «Ісус», а замість крапки – «Матір Божа» (у протестантів – «Алілуя, Амінь»), то наша стаття буде непобожною та безсенсовною.

- Я вже мовчу про жанри журналістики. Більшість наших писульок – це твори на вільну тему у середній школі, а не журналістські матеріали. Мінімум змісту, максимум моралізаторства.

Ну звичайно, нехай всі до нас прислухаються та навертаються, а якщо не хочуть, то «самі позбавлять себе благодаті». Ми ж розумні! Ми всім розкажемо, як жити! А хто з нами не погодиться, той сам неправий «непобожний» (має «низький духовний рівень» і «мало молиться»).

Ева Чачковска, редактор релігійного відділу щоденної польської газети Rzeczpospolita, яка викладала у мене релігійну журналістику, колись сказала: «Не потрібно писати на колінах, потрібно писати ДОБРЕ».

Якщо ці слова не стануть нашим гаслом, можливо, не основним, а одним з, то ми так і залишатимемось маргіналами.

2. Непошана до авторського права

Набридло, коли беруть матеріали і не вважають за потрібне посилатись, або, якщо вже посилаються, то не ставлять гіперпосилання, або, коли беруть перекладені тексти, то посилаються лише на першоджерело, з якого ми перекладали…

Між іншим,світські ЗМІ не були у цьому помічені, лише наші брати та сестри во Христі, колеги-християнські журналісти.

Ну не вірю я, що на мене та людину в іншій частині України одночасно прийшло осяяння і ми вибрали з купи іноземних сайтів та сотень матеріалів один і той самий, і однаково (слово в слово) його опрацювали. До речі, електронним перекладачем я не користуюсь, перекладаю «вручну» і намагаюсь вживати побільше синонімів.

Але стирити чужий матеріал – не означає вкрасти, якщо «ми працюємо на Славу Божу»…

3. Невміння сприймати критику та мислити тверезо

- Звинувачення у єретицтві кожного, хто насмілюється підняти руку на святе зробити зауваження.

- Переконаність у своїй високій місії, помазанні Господньому, унікальності та вищості над всіма не такими духовними смертними, та демонстрування це на кожному кроці.

Найпоширеніші фрази-відмазки:

«Ми працюємо на славу Божу, а не для людей, тому не мусимо подобатись людям».

«Ми не від світу цього, тому й методи у нас інші».

«Християнин має обов’язок читати християнську пресу».

«Нас ніхто не читає, тому що всі розбещені і сидять перед телевізором».

4. Відсутність постійного фінансування

Не завжди у церковних ЗМІ платять зарплату, а якщо й платять – то майже завжди невисоку. Отже, робота в основному базується на волонтерах та людях, які готові жертвувати заради доброї справи. Вимагати від них великого професіоналізму, можливо, не зовсім слушно, але це не значить, що потрібно відкинути будь-яку самокритику і бажання рости та вдосконалюватись.

P.S. Я знаю багатьох дуже добрих журналістів, що працюють у релігійних ЗМІ, захоплююсь їх роботою і сама від них вчусь. Хотілося б, аби їх було побільше, а описаних вище – поменше. Адже працювати на Божу славу - не означає кричати про це на кожному кроці, головне - якісно та з любов'ю виконувати свою роботу.

Ціна недбальства

«Оксана померла! Вчора поховала!», - прочитала я у повідомленні, яке прийшло на електронну пошту з Фейсбука.

«Звідки це?», - промайнула перша думка. І пригадалося, що це з групи, яку створила незнайома мені користувачка соціальної мережі, щоб назбирати гроші на лікування хворої сестри Оксани. Колись хтось, не питаючи, додав мене до цієї групи. Але я жодного разу так і не зайшла подивитися про що тут пишеться. Повідомлення зазвичай видаляла, не читаючи. Аж до цього дня. Постійно не було часу. Та й скільки різних повідомлень приходить щодня на пошту з багатьох соцмереж, це ще не рахуючи купи важливих особистих та робочих листів. Бо ж у світі кожної секунди стільки подій відбувається, за всіма не вгледиш.

Тепер же не пошкодувала робочого часу (нехай простить мене головний редактор) на те, щоби перечитати всю історію цієї жінки та її сестри, яка до останнього боролася за життя близнючки. І про страшний діагноз, і про те, що не вистачає грошей на лікування, і про ускладнення та метастази, і про безперервні страждання та неможливість заснути. А також кілька останніх, сповнених болю повідомлень про те, як Оксану виписали додому помирати, а сестра вирішила їй не казати, що жити залишилося мінімум – день, максимум – місяць. Поки читала, не покидала думка: невже усі ці місяці для мене важливішими були чергові політичні перипетії, прогноз погоди та світова економічна криза? Чому я цього не бачила раніше? Адже тут йдеться про безцінне життя конкретної людини. І справа навіть не у збереженні земного життя – хвороба була невиліковна. Але чому я хоча б не сказала сестрі Оксани, що не варто приховувати неминучу смерть, що ці останні дні важливі для того, аби впорядкувати стосунки з Богом, що це шанс, якого людину не можна позбавляти?

А скільки різних повідомлень, заглушені інформаційним шумом про «всесвітньо важливі справи», щодня проходять повз увагу… Уже місяць, як не відповіла другу на лист, кілька разів підряд проігнорувала прохання подруги поговорити через скайп, не знайшла часу піти з сестрою на каток. Неуважність, байдужість, неорганізованість? А може це недбальство, з якого ми сповідаємося під час кожної Літургії?

Тепер хоча б не занедбати молитву за душу Оксани – я перед нею завинила.

 
ЛераДата: Неділя, 2011-10-30, 22.20 | Повідомлення # 5
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 17
Репутація: 5
Статус: Offline
Обрана мною тема "Українське кіно: як воно є!?."

http://www.ut.net.ua/Columns/50/26023
Олександр Аронець

Кіно як дзеркало нації
Уже 20 років поспіль триває геноцид українського кіно. Спочатку прокат занапастили дешеві американські бойовики зі Сталлоне, Ван Даммом, Шварценеґґером. Згодом, ближче до сьогоднішніх днів, подешевшало російське кіно, серіали, в основі яких – зомбування та русифікація.

Натомість талановиті українські митці змушені бути «заробітчанами» на виробництві того-таки російського «мила». А про те, що в Україні справді талановиті митці, свідчить такий цікавий факт: Україна має вже дві «Пальмові гілки» Каннського фестивалю за найкращій короткометражний фільм, а СРСР та нинішня Росія мають лише по одній, та й до того ж не за фільми, а за анімацію.

Святим обов’язком будь-якої держави є підтримка своїх талантів. Прикро, але факт – наша держава не лише не створює правових та економічних умов для розвитку власного кінематографа, а натомість останнім часом його навіть не фінансує. Проте, хоч як дивно, вкладає кошти в російське. Зокрема, 13,45 млн грн виділено на начебто спільну російсько-українську картину «В суботу». Але якщо поглянути на групу, авторський колектив і виконавців головних ролей, стає зрозумілим, куди пішли гроші – будь-куди, лише не на українське кіно. Якщо уявити, що ці гроші держава виділила б українським кінематографістам, скільки могло б ще з’явитися лауреатів міжнародних фестивалів і який поштовх це дало б розвитку українського кіно, скільки робочих місць забезпечило б.

Завдяки таким крокам український кінематограф перетворився б на потужний інструмент формування національної ідеї, про яку всі говорять, але визначення якої важко навести. А найголовніше – нація повернула б собі дзеркало, яке втратила багато років тому. Кінематографічному мистецтву це під силу, в цьому контексті показовим є вплив відомої стрічки Мела Гібсона «Хоробре Серце». Ця картина без перебільшення пробудила шотландську націю, яка тепер, коли через 15 років до влади прийшли шотландські націоналісти, домагається незалежності та припинення кількасотлітньої окупації мовної, духовної, культурної та фізичної. Дуже нагадує ситуацію в Україні. Можливо, саме тому і відбувається геноцид українського кіно? Бояться?

Проте в Україні є великі митці, які несуть у своїх долонях вогник українського національного кіно, несуть і за життя, і після смерті.

В Києві ось уже 15 років поспіль відбувається кінофестиваль українського кіно «Відкрита ніч». Президент і засновник цього форуму, один із видатних братів Іллєнків – Михайло. «Відкриту Ніч» по праву можна назвати єдиним фестивалем національного кіно, адже участь у ньому беруть короткометражні стрічки, які відповідають певним критеріям: фільми повинні обов’язково бути україномовними й апелювати саме до українського глядача. Участь у конкурсі беруть як студентські, аматорські, так і професійні картини. Фестиваль унікальний, адже в час нищення українського мистецтва є майданчик, де молоді таланти можуть реалізуватися, отримати свій шанс на спілкування з глядачем. Позаяк головною метою «Відкритої ночі» є звести разом тих, між ким пролягла, не з їхньої вини, справжня прірва – українських кінематографістів та українських глядачів. Тому цього року форум подолав і географічні межі свого існування, адже одночасно з Києвом, фестиваль відбувався ще у Дніпропетровську, Запоріжжі, Івано-Франківську, Львові та Чернівцях.

Так сталось і з лауреаткою цьогорічної «Золотої пальмової гілки» Каннського кінофестивалю Мариною Вродою. «Відкрита Ніч» став першим фестивалем, де Марина отримала приз за свою першу стрічку, а Михайло Іллєнко був вчителем Марини в університеті. Це справді вражає. Тому невипадково цього року Марина Врода вже перебувала у лавах журі фестивалю.

Також символічно, що цьогорічна ювілейна «Відкрита ніч» присвячена Юрію Іллєнку, який є уособленням великої української кіно школи. Втіленням і її злетів та тріумфів, і гонінь та цькувань. Навіть цензори в СРСР жахалися творчості Юрія Іллєнка, тому що він перший зняв фільм про Голодомор, він першим показав вояка УПА на кіноекрані, і не просто показав, а вклав у його вуста декларацію боротьби українських націоналістів за права і свободи власного народу. Недарма його картини представники компартійної еліти називали найбільш шкідливими фільмами, знятими для молоді. Те саме тривало і за так званої незалежності. Адже стрічка, покликана показати історичну правду про великого Мазепу, була зацькована і недопущена до глядача владою. Причому за п’ять років помаранчевої влади не було зроблено жодних кроків, щоб «Молитва за гетьмана Мазепу» потрапила на великі екрани. За іронією долі, нова допрацьована версія стрічки була представлена за часів президентства Януковича (хоча це і не є заслугою його адміністрації). І справді у всі часи влада найбільше боялася правди, яка могла б похитнути її панівне становище. Оскільки фільми Іллєнка стали передвісниками занепаду Радянського Союзу, так і його остання стрічка має перетворитися на провісника повалення антиукраїнської окупаційної еліти, з її совковим мисленням і баченням історії України. Як казав Юрій Іллєнко: «Анафему насправді було накинуто через Мазепу на всю Україну. На її безпорадну історію, на її велетенську барокову, динамічну культуру. Анафема ось уже майже 300 років перекрила кисень моїй материні. Лише мільйони окремих молитов, об’єднаних під час перегляду фільму в непереборну волю, знищать, розітруть в порох навіть згадку про анафему…»

Український кінематограф, як і українська нація, перебувають у стані геноциду. Таке гноблення навмисне чинить держава – українська за «поштовими реквізитами», проте колоніальна за своєю сутністю. Ми, українці, вже не ймемо віри казочкам про те, що глядачі не мають інтересу до свого кіно, це спростовано аншлагами на нову версію «Молитви за гетьмана Мазепу» в Києві, Івано-Франківську, Каневі, Дніпродзержинську, вже немає довіри до запевнень про брак грошей, тому що мільйони виділяють російському продакшну, вже не віриться іншим побрехенькам, що, мовляв, немає талановитих кіномитців, і тому ми запрошуємо варягів – Міндадзе, Гоффманів, Кончаловських «і прочая».

Позбавлення національного кіно умов для розвитку та фінансування має наслідком ще один жахливий злочин: нині українські митці – режисери, сценаристи, оператори, актори, – щоби банально вижити і не залишитися без права на професію змушені проти волі, але допомагати здійснювати цей геноцид, працюючи на низькоякісних, але «правильних» російських «телмувіз» та серіалах, які зомбують і русифікують українців. Або й узагалі знімаються у картинах на кшталт «Тарас Бульба» чи «Ми з майбутнього», українофобський характер помітний так яскраво, що в ньому навіть гидко копирсатися. Мова йде про трагедію вже цілих поколінь кіномитців, чий творчий розквіт припав на останні 20 років.

Проте ніколи не пізно змінити ситуацію, розбити замкнене коло, за яким «глядач не дивиться українське кіно, бо його нема, а його нема, бо глядач його не дивиться». Остання «Відкрита ніч» засвідчила протилежне: в конкурсній програмі були представлені потужні майстри. Практично кожен із них вже зараз готовий взятися за серйозний повнометражний проект. Очевидно, що фестиваль – це лише вершина айсберга. В кулуарах фестивалю звучало риторичне запитання «Чи готова сучасна українська держава допомагати цим людям?» На мою думку, запитання треба ставити по-іншому: «Як довго ще українці терпітимуть те, що в них украли їх власне віддзеркалення?» Чи все ж змиряться і перетворяться на малоросів, які не кидають навіть тіні?
 
СкорпіончикДата: Середа, 2011-11-30, 01.56 | Повідомлення # 6
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 6
Репутація: 2
Статус: Offline
Усиновлення онлайн: альтернатива дитинству суворого режиму?

Наталя Вареник «Дзеркало тижня» №39, 23 жовтня 2010 р.

Розв’язання проблеми сирітства дітей з допомогою одного з найгеніальніших винаходів ХХ століття — Інтернету — нині широко використовується в усьому світі.

Існують міжнародні сайти з усиновлення, на яких розміщено бази даних на дітей різних національностей та громадянства — китайців, індійців, африканців тощо.

У Європі проблему сирітства давно вирішено, тому сайтів, орієнтованих на власних дітей, тобто на національне всиновлення, там немає. У сусідній Росії, де велика кількість дітей-сиріт є однією з найболючіших проблем, таких сайтів безліч. Найпопулярніший із них — федеральний портал www.usynovite.ru .

Крім того, у росіян є ще безліч регіональних сайтів, які успішно виконують своє завдання завдяки потужній підтримці соціальної реклами та благодійних приватних організацій (наприклад, широко відомого громадського благодійного фонду «Родительский мост» із Санкт-Петербурга і громадської організації «День аиста» з Новосибірська).

В Україні, на жаль, соціальна реклама розвинена слабо, а в Міністерства у справах сім’ї, молоді та спорту поки що немає фінансування для створення державного порталу з усиновлення...

Тим часом статистика сирітства в нашій країні викликає в суспільства тривогу: на січень 2010 р. в Україні офіційно зареєстровано 31 тисячу дітей, котрі потребують усиновлення, і понад 100 тисяч дітей-сиріт. За офіційними даними, в інтернатах (включно з притулками, дитячими будинками та будинками дитини) перебуває близько 20 тисяч дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківської опіки.

Щорічно в Україні сиротами стають 15 тисяч дітей, — це дуже високий показник. Згідно зі статистикою Міністерства у справах сім’ї, молоді та спорту, 138 тисяч українських дітей виховуються у кризових родинах…

Саме тому, з ініціативи фонду «Розвиток України», було підписано спільний меморандум за участі Державного департаменту з усиновлення і захисту прав дитини, а також громадської організації «Магнолія», в якому передбачалося створити портал www.sirotstvy.net .

Проте ідея залучити до вирішення проблеми всиновлення найпопулярніший на сьогодні засіб комунікації, яка виправдала себе в багатьох країнах, — в Україні наштовхнулася на безліч перешкод…

Здавалося б, що може бути зручніше й простіше — отримати в базі даних сайта потрібну для усиновителів інформацію? Адже далеко не кожна сім’я може постійно їздити в Київ, щоб шукати в базі даних департаменту з усиновлення свою майбутню дитину…

Сайт www.sirotstvy.net, що функціонує з 2010 року, відлякує потенційних усиновителів жахливою якістю більшості фотографій дітей, наданих департаменту з усиновлення керівниками дитячих установ...

— Навряд чи знайдуться охочі всиновити дитину, зображену на чорно-білій, явно аматорській фотографії, де в неї вигляд хворої або відсталої в розвитку, — коментує ситуацію керівник проекту, кандидат економічних наук Дар’я Касьянова. — Якщо порівняти ці фото з фотографіями тих самих дітей, зробленими працівниками «Магнолії ТБ», яка відразу взяла на себе оперативну частину роботи, тобто поїздки в дитячі установи, — то це просто небо і земля. Ми не намагаємося дитину прикрасити, але вважаємо, що діти мають виглядати достойно.

До речі, департамент з усиновлення вимагає від дитячих установ щорічно поновлювати фотографії дітей у базі даних, але практично ніхто цих особових справ не поновлює. Причин називають багато: відсутність цифрового й будь-якого іншого фотоапарата, фахівців тощо.

Це звучить непереконливо, оскільки всі дитячі установи мають спонсорів, крім того, в Україні працюють багато волонтерів. Ось і виходить, що до нас на сайт надходять фотографії однорічних дітей, котрим сьогодні вісім-десять років! Їх просто ніхто не фотографує...

Починаєш думати, що це роблять навмисне, оскільки попит на дітей до семи років дуже високий. У інтернатних установах найчастіше працюють жителі міста — вихователями, няньками, педагогами, завгоспами тощо. Це робочі місця, які в умовах економічної кризи життєво необхідні. І діти стають своєрідними заручниками інтересів інтернатних установ. Але ж багато цих дітлахів — круглі сироти, які не мають жодних родичів і позбавлені (через своє малолітство) права вибору...

Зазвичай такі інтернати орієнтовані на 200—300 і більше дітей. Це величезні міста з розвиненою інфраструктурою, що існують уже давно. Фінансування таких установ іде з держбюджету, тому створено пристойні умови, як, наприклад, у Київській та Донецькій областях — із хорошою матеріально-технічною базою й кістяком викладацького складу. Зруйнувати цю систему ніхто не хоче.

До речі, постанова Кабінету міністрів України № 905, ухвалена 2008 року, для дітей-сиріт — свого роду прорив у відкритий інформаційний простір, оскільки в нашому суспільстві нарешті стало можливо розміщувати у ЗМІ інформацію про дітей, котрі потребують усиновлення, включно з віком, наявністю братів і сестер, фотографіями та відео...

Така відкритість корисна не тільки в питанні всиновлення: журналісти розповідають, що на сайт надходить багато звернень від людей, котрі ще не готові всиновити, але хочуть надати особисту допомогу тій чи іншій дитині, особливо хворим дітям.

Природно, реакція на пропозицію співпрацювати з сайтом в інтернатних установах різна — від гарячого бажання допомогти до категоричної відмови надати фото дітей.

Уже є відмінний приклад співпраці з дитячими закладами Дніпропетровська і Севастополя, Закарпатської і Донецької областей. Противники ідеї відкритості процесу всиновлення посилаються на почастішання відмов від дітей. Фахівці вважають, що найкраще аргументувати свій погляд статистикою. За весь 2009 рік повернули близько 25 дітей, узятих у прийомні сім’ї або під опіку. Понад дві тисячі дітей узято в прийомні сім’ї й дитячі будинки сімейного типу, 2300 дітей передано на національне усиновлення і 1600 — на міжнародне.

Різниця істотна...

Причиною повернення дітей є, на думку дослідників, зовсім не залучення онлайн-технологій, а елементарна непідготовленість усиновителів, яких держава не зобов’язує закінчувати навчальні курси, втілюючи в життя політику протекціонізму. Ще одна окрема проблема: допомога дітям-сиротам старшого віку ввійти в самостійне життя з допомогою онлайн-технологій.

Не секрет, що дітей раннього віку в Україні всиновлюють ще до того, як інформація про них потрапляє в департамент з усиновлення. Щойно дитина отримує статус сироти або позбавленої батьківської опіки (місяць на суд і 10 днів на набрання рішенням чинності), усиновителі відразу отримують на неї «направлення», і вона йде в сім’ю.

Інша річ — діти старшого віку, яких доволі рідко всиновлюють: їхні шанси невеликі. Величезною підмогою для таких дітей міг би стати Інтернет, у якому вони могли б спілкуватися на відстані з потенційними усиновителями, знаходити з ними спільні інтереси (природно, під наглядом викладачів), розповідати на сторінках сайтів про свої проблеми та успіхи, брати участь у конкурсах, шукати небайдужих людей у благодійних фондах і організаціях, вибирати майбутню професію чи місце навчання…

На сьогодні в більшості дитячих установ такого типу Інтернету немає. Проект «Тінейджер» сайта www.sirotstvy.net, орієнтований на дітей віком від 12 років, було задумано як спосіб залучення небайдужих людей, шефів, підтримки спілкування, листування.

Самі дитячі установи з установкою Інтернету не поспішають — недешево. Від пропозицій провести за кошти спонсорів відмовляються, посилаючись на те, що дітям у них і так добре — відвідують «Артек», далеке зарубіжжя, а по суті — позбавляючи їх шансів знайти себе в майбутньому житті. Не дивно, що багато підлітків самостійно звертаються на сайт із проханням знайти сім’ю...

Наразі в Україні, паралельно з певним бебі-бумом, що спостерігається останнім часом, зростає кількість безплідних пар. Є жінки, які зробили відмінну кар’єру, але не встигли обзавестися дітьми. У них хороша матеріальна база, і вони перебувають у постійному пошуку прийомних дітей.

Потреба в дітях для всиновлення проявилася навіть у такій тенденції, як активне зростання всиновлення ВІЛ-інфікованих дітей.

З допомогою Інтернету проблема сирітства в Україні могла б вирішитися значно швидше, як це сталося у країнах Європейського Союзу.
Спотворені дитячі фото, дописки про те, що в дитини є «особливі потреби» (як тавро про хворобу, хоча це інколи — помилковий діагноз або звичайна плоскостопість), відштовхують від безпомічних дітлахів їхніх потенційних батьків...
 
Навчальний форум » Публіцистика » Публіцистика й тенденції розвитку світу » Публіцистичні тексти для ознайомлення (Тексти, рекомендовані студентами)
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: