Як підвищити фахову компетентність майбутнього редактора - Навчальний форум
Як підвищити фахову компетентність майбутнього редактора
| |
Iren | Дата: Четвер, 2011-02-03, 17.14 | Повідомлення # 1 |
 Підполковник
Група: Администраторы
Повідомлень: 108
Статус: Offline
| Чому сьогодні з'являється багато "недоношених" видань? Яка професіограма сучасного редактора? Чому студент, який навчається за спеціальністю "Видавнича справа та редагування", відчуває професійний дискомфорт після закінчення університету? Чи відповідають його знання і практичні вміння вимогам сучасної видавничої галузі?
|
|
| |
quissenonego | Дата: Понеділок, 2011-03-14, 22.13 | Повідомлення # 2 |
 Підполковник
Група: Проверенные
Повідомлень: 116
Статус: Offline
| Quote (Iren) Чому студент, який навчається за спеціальністю "Видавнича справа та редагування", відчуває професійний дискомфорт після закінчення університету? На це питання, мені здається, частково має відповідати психолог. Період "виходу у світ" включає багато аспектів соціального та психологічного характеру, а саме закінчення університету, пошук роботи, завершення становлення особистості, необхідність самоствердження, можливо, у когось етап створення сім"ї і можна багато чого додати. Тож у такий період спостерігається такий собі психологічно нестабільний поріг, і як наслідок - дискомфорт, професійний у тому числі. А якщо говорити суто з точки зору професійної, журналістської, то "суто" знову не виходить - тут з"являється "комплекс новачка", коли студент з"являється в усталеному колективі, в якому є свої правила, свій, так би мовити, "устав". Зокрема, на практиці ми зустрілись з роботою у редакціях де факто. Вона, звісно, відрізнялась від наших рожевих уявлень і мрій. Але це все теж психологія. Додано (2011-03-14, 10:13 PM) --------------------------------------------- і до того ж, це все суто імхо
пафосен и беспощаден чисто из гедонистических соображений мои открытки :З http://vkontakte.ru/club23388656
|
|
| |
Natalia | Дата: Вівторок, 2011-03-15, 09.38 | Повідомлення # 3 |
Майор
Група: Проверенные
Повідомлень: 87
Статус: Offline
| Чому студент, який навчається за спеціальністю "Видавнича справа та редагування", відчуває професійний дискомфорт після закінчення університету? Думаю, професійний дискомфорт відчуває не тільки студент спеціальності "Видавнича справа та редагування". Вчителю у школі теж, мабуть, не достатньо методів Сухомлинського, щоб знайти спільну мову з дітьми (умовно кажучи). Якщо говорити саме про "ВС та Р", то наша "поліфункціональність" може бути як позитивом, так і недоліком під час адаптації у видавництві /редакції. Недолік у тому, що ми теоретично вчимо кількадесят видів видань із позицій редактора / коректора / журналіста/ верстальника тощо. Тож під час практики навіть за найбільшого бажання увесь спектр не охопити. Коли потрапляємо безпосередньо на роботу (якщо потрапляємо), від нас в ідеалі мають вимагати глибоко знання одного з аспектів. Може бути, що не того, який найближче був до душі. Але тут можна згадати і про позитивний момент: адже одночасно із глибоким знанням чогось одного, швидше за все, нам знадобляться знання про функціонування вид. справи загалом. Особливо це стане в нагоді, якщо комусь вдасться потрапити на керівні посади. Звісно, якщо ми вдало пройдемо адаптацію і через півроку роботи не змінимо вид діяльності. Ще позитив багатофункціональності - можливість вибрати найцікавіший напрям. Це суб"єктивна думка, яка стосується лише однієї з багатьох проблем випускника нашої спеціальності.
|
|
| |
quissenonego | Дата: Вівторок, 2011-03-15, 17.44 | Повідомлення # 4 |
 Підполковник
Група: Проверенные
Повідомлень: 116
Статус: Offline
| Ось про поліфункціональність тут як на мене одні плюси. Те, що ти багато вмієш, відкриває тобі тільки ширші горизонти. Інша справа - зовнішні чинники, які ці горизонти закривають...
пафосен и беспощаден чисто из гедонистических соображений мои открытки :З http://vkontakte.ru/club23388656
|
|
| |
Natalia | Дата: Вівторок, 2011-03-15, 18.24 | Повідомлення # 5 |
Майор
Група: Проверенные
Повідомлень: 87
Статус: Offline
| Зовнішні чинники - згодна. А ще якість тієї поліфункціональності, щоб вона не тільки в дипломі була зазначена. А тут уже на заваді стає наша рідна лінь, тобто чинники внутрішні.
|
|
| |
quissenonego | Дата: Вівторок, 2011-03-15, 21.57 | Повідомлення # 6 |
 Підполковник
Група: Проверенные
Повідомлень: 116
Статус: Offline
| Natalia, нуууу) я розглядала суто ідеальний випадок, коли студент виходит вже обучений на роботу. Те, що хтось чогось недовчив - це, мені здається, його проблеми. Тоді годі й жалітись - сам же й винуватий.
пафосен и беспощаден чисто из гедонистических соображений мои открытки :З http://vkontakte.ru/club23388656
|
|
| |
Natalia | Дата: Вівторок, 2011-03-15, 22.23 | Повідомлення # 7 |
Майор
Група: Проверенные
Повідомлень: 87
Статус: Offline
| Щойно прочитала в Різуна, які здібності важливі для літературного редактора: "...редагування вимагає багато невловимого - розсудливості, обізнаності, грунтовності, пам"яті, агресивності, умотивованості, допитливості, фантазії, розважливості, цинізму, скептицизму та інших почуттів". Думаю, ці риси важливі і для інших редакторсько-видавничих професій. Це те, чому важко навчити, цього треба навчитиСЯ. А для цього, крім старанності та сумлінності, треба ще й таланту, можливо, навіть своєрідного темпераменту... Думаю, що дефіцит редакторів та інших працівників із такими якостями є однією з причин появи "недоношених" видань.
Повідомлення відредагував Natalia - Середа, 2011-03-16, 20.46 |
|
| |
pimenok | Дата: Середа, 2011-03-16, 15.53 | Повідомлення # 8 |
 Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 19
Статус: Offline
| знаєте,є такий анекдот: -що б ви сказали випускнику гуманітарної спеціальності? -один гамбургер,один чізкейк та дві кави без цукру,з собою чимало студентів ідуть вчитися на редактора-видавця,наприклад,не тому,що це їм цікаво.а тому що "ну получилося поступити,я і поступив,вивчуся на кого-небуть та піду десь там працювати".сподіваюся,у нас таких немає. також фактором дискомфорту після закінчення навчання є те,що більше уваги студенти приділяють теорії,але не практиці. коли приходиш на роботу,тобі кажуть-"забудьте все,що ви вчили ці роки.будемо вчитися заново"...
|
|
| |
Лера | Дата: Середа, 2011-03-16, 23.26 | Повідомлення # 9 |
 Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 17
Статус: Offline
| Це дійсно актуальне питання, особливо для студентів четвертого курсу. Саме це та ламана лінія, через яку потрібно або переступати, або пропускати. Для багатьох вирішальним є вибір подальших перспектив навчання або ж професійної (непрофесійної) реалізації. Окрім того, на мою думку, не всі знають хто що хоче, і що тут робить! Як мінімум, ми не дозволяємо своїм інтелектуальним здібностям покриватися шаром пилюки. Давно вже доведено, що пік розумової діяльності припадає на студентські роки, а потім йде на спад. І в подальшому важливо, яка в тебе професія та жага до самовдосконалення. Чудово бути обізнаним у різних питаннях, але якщо говорити про нашу спеціальність - потрібно бути асом в чомусь одному. Наш менталітет передбачає "майстрів на всі руки": і статтю написати, і автомобіль відремонтувати, і ... Нам вже час навчитися відрізняти спеціаліста в галузі, від хоббі та захоплення. І якщо станемо на редакторський шлях, то почнемо (продовжимо) боротьбу за те, чого ще не розуміємо та не усвідомлюємо.
|
|
| |
quissenonego | Дата: Четвер, 2011-03-17, 17.09 | Повідомлення # 10 |
 Підполковник
Група: Проверенные
Повідомлень: 116
Статус: Offline
| В нас та ще проблема на факультеті. Коли мені на запитання "чому навчаєшся саме на філфаці?" відповідають "та, з математикою не дружу", - ну що тут залишається робити?
пафосен и беспощаден чисто из гедонистических соображений мои открытки :З http://vkontakte.ru/club23388656
|
|
| |
User | Дата: Четвер, 2011-03-17, 22.36 | Повідомлення # 11 |
 Лейтенант
Група: Пользователи
Повідомлень: 44
Статус: Offline
| Чому сьогодні з'являється багато "недоношених" видань? "Недоношені" видання - проблема пострадянського простору. Сучаний редактор (до професіограми ред.), в першу чергу, бізнесмен, якщо він не буде бізнесменом, його затопчуть. А щоб заробити собі, як пан Тимошик казав, не тільки на хліб, а й на масло з ікрою, маєш економити, особливо, зі "спрощеною" податковою системою, яка насправді не така вже й проста, вижити на ринку будь-якої продукції (не тільки видавничої) складно. "Недоношеність" видань викликана й недостатніми знаннями редакторів своїх видавництв, застарілою поліграфічною базою, бажанням бути першим і випускати більше,що позначається на якості. Сучасна редакція мусить економити й на квадратних метрах, як не банально, а це може видалити коректора чи літературного редактора зі складу редакції. Іноді, видавнитво, економлячи, робить так звану ведмежу послугу для споживача - дає неякісний продукт, але дешевший А іноді, редактору бракує елементарних знань і вмінь, або йому не вистачає редакторського "нюху" Чому студент, який навчається за спеціальністю "Видавнича справа та редагування", відчуває професійний дискомфорт після закінчення університету? Навіть не після, а ще задовго "до". І не тому, що брак знань, а тому, що не знаєш, куди притулитися.Питання працевлаштування викликає сумний настрій. Кіровоградські редакції укомплектовані, шматком хліба ділитися ніхто не хоче.Ті, хто влаштовуються, звичайно, частину знань мусять добувати самі, адже практика є практика. І парта - це одне, а реальний редакторський стіл..ЩО й казати, там й світло по-іншому падає.Мікс нашої спеціальності дає свої плюси і мінуси. Повторюватися не хочу. Чи відповідають його знання і практичні вміння вимогам сучасної видавничої галузі? 70 на 30..)))
|
|
| |
Natalia | Дата: Четвер, 2011-03-17, 23.39 | Повідомлення # 12 |
Майор
Група: Проверенные
Повідомлень: 87
Статус: Offline
| Quote "Недоношені" видання - проблема пострадянського простору. Парадокс у тому, що радянський простір породжував якісні книжки. Звісно, згадки про з"їзди партії у кожній передмові і не тільки, цензура шани не додають. Але все інше - літературне редагування, художньо-технічне, як на мене, виконувалися якнайкраще. Тільки у спадок ми взяли не те, що потрібно.Додано (2011-03-17, 11:39 PM) ---------------------------------------------
Quote Чому студент, який навчається за спеціальністю "Видавнича справа та редагування", відчуває професійний дискомфорт після закінчення університету? Колись почула фразу, що хорошими підприємцями здатні стати тільки три відсотки населення. Можливо, хорошими редакторами / видавцями / журналістами також може стати обмежена кількість?
|
|
| |
User | Дата: Четвер, 2011-03-17, 23.42 | Повідомлення # 13 |
 Лейтенант
Група: Пользователи
Повідомлень: 44
Статус: Offline
| щось на зразок природнього відбору ))
|
|
| |
Natalia | Дата: Четвер, 2011-03-17, 23.44 | Повідомлення # 14 |
Майор
Група: Проверенные
Повідомлень: 87
Статус: Offline
| Quote щось на зразок природнього відбору )) Саме це я й мала на увазі)
|
|
| |
quissenonego | Дата: П`ятниця, 2011-03-18, 09.25 | Повідомлення # 15 |
 Підполковник
Група: Проверенные
Повідомлень: 116
Статус: Offline
| Суб"єктивно без імен з нашої групи (скільки нас там зараз?) в журналістиці чи видавництві я бачу ну може людей 10, і то це з натяжкою. Добре якщо я помиляюсь.
пафосен и беспощаден чисто из гедонистических соображений мои открытки :З http://vkontakte.ru/club23388656
|
|
| |
|